Personuppgiftspolicy (GDPR)

Från och med den 25 maj 2018 gäller en ny lag i Sverige och samtliga EU-länder angående dataskyddsförordningen, som kallas för GDPR. Förordningen syftar till att skydda enskildas grundläggande rättigheter och friheter, särskilt rätten till skydd av personuppgifter.

Vi vill därför informera dig om hur vi behandlar de personuppgifter som du lämnar till oss.

Svenska Endokrinologföreningen (SEF) (organisationsnummer 802010–1583), ansvarar för hanteringen av personuppgifter. Behandling av personuppgifter som du lämnar till oss avser medlemsadministration, nyhetsbrev och inbjudan till möten, utbildningar och kurser. SEF inrapporterar medlemsregistret, som hanteras av Svenska Läkarförbundet (SLF), till Svenska Läkaresällskapet. Personuppgifterna lämnas som huvudregel inte ut till tredje part, förutom i de fall då det är nödvändigt för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig som medlem.

Om du vill uppdatera, ändra eller ta bort dina uppgifter i registret, gör du det via SLF:s hemsida. Till SLF (Länk, öppnas i ny flik)

Om du har övriga frågor kan du kontakta föreningen genom att mejla till SEF:s skattmästare på info@endokrinologforeningen.se